Soleado Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Nienke - WaarBenJij.nu Soleado Madrid - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Nienke - WaarBenJij.nu

Soleado Madrid

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

10 Februari 2013 | Spanje, Madrid


Feliz compleaños

Zondagavond zijn wij heerlijk thuis aan het internetten totdat plots de verbinding weg valt. Dit schijnt vaker bij Movistar te gebeuren en tot het opgelost is ben je zo drie of vier dagen verder. Nu is dat heel erg irritant want je kunt nergens internetten. Gelukkig scheen het zonnetje heerlijk (het was 23 graden) en hebben wij daar dinsdag middag in het park lekker van kunnen genieten onder het genot van een lekker broodje en een appelsapje. Hierna zijn Eva en Merel heel geheimzinnig aan het doen en gaan ze samen iets regelen, want morgen is het mijn 23e verjaardag! ’s Avonds hebben wij lekker thuis gekookt en een filmpje gekeken.

Woensdagochtend word ik vroeg wakker door allerlei gestommel en gerommel in de keuken. Ik doe alsof ik niets hoor en draai me nog even heerlijk om. Even later komen Eva en Merel in pyama zingend en met een pannenconcert mijn slaapkamer in. Er is geen betere wekker voor vandaag want ikke ben lekker jarig! Na het prachtige concert is het tijd om mijn ontbijtje op te eten en de cadeautjes uit te pakken. Ik ben heerlijk verwend en ontdek later dat zelfs de woonkamer is versierd met slingers! Mijn ontbijtje mag ik verder opeten terwijl ik op mijn versierde verjaardagstoel zit.

Helaas moeten we wel naar school, ook daar is er nog even voor mij gezongen bij de ICT les. ’s Middags moeten wij nog even naar het kantoor van MadridEasy om een aantal dingen te regelen voor de WIFI en onze wasmachine, beiden zijn nog steeds kaduuk. Vervolgens hebben de meiden mij meegenomen naar het Retiro park, dit is onwijs mooi een heel gezellig. We hebben daar heerlijk wat gegeten en gedronken aan het water en wederom van de zon genoten. Wat een verwennerij!
Hierna gaan wij lekker naar huis om ons om te kleden. Eva wil mij meenemen naar de bioscoop, maar helaas had ik al iets opgevangen van een feestje. En ja hoor! Ik had gelijk…

’s Avonds werd er aangebeld en stond er een ‘man’ voor de deur die onze hulp nodig had. Ik zat in de woonkamer dus Eva en Merel hebben deze zogenaamde meneer even netjes geholpen. Toen zij terug kwamen hadden ze een aantal meiden van de Erasmus groep mee om gezellig borreltjes te drinken en daarna nog even naar het Orange Cafe te gaan. Super leuk!
(helaas was het bij het cafe zo druk dat wij niet meer naar binnen konden, maar volgende week volgt poging 2)

Oja! Ons internet deed het spontaan op mijn verjaardag, dus heb gelukkig toch nog even kunnen skypen

Donderdag.. Naar school geweest en ’s middags een ‘kleine’ Siësta. Althans dat was de planning. We hebben per ongeluk iets langer geslapen dan gepland en werden pas om half acht wakker, oeps. We zijn meteen maar gaan koken en hebben daarna gezellig samen een film gekeken.

Vrijdagochtend zijn wij naar school geweest en ’s middags lekker churro’s gegeten in een super schattig cafeetje tussen Sol en Opera in. Doordat we niet zo goed wisten wat we wilden doen hebben wij spontaan besloten om lekker naar de wijken Chueca en Malasaña te gaan. Ook daar was het eerst nog Siësta en daarom hebben wij heerlijk wat gegeten bij Tommy Mel’s. Dit was een soort Grease cafeetje. De serveersters reden nog net niet op rolschaatsen. Wel waren de kostuums ietwat doorschijnend wat het dan weer lichtelijk ordinair maakte. We hebben verrukkelijk gegeten en zaten echt bommetje vol. Hierna hebben we lekker door de straatjes geslenterd en zijn we wat winkeltjes in geweest.

Zaterdag is de dag, dat onze nieuwe Wifi en wasmachine komen mag! En wonder boven wonder kwamen zij ook nog. Alles werkt, dus nu kunnen wij heerlijk ons huiswerk maken en wasjes draaien. Eerst was het nog tijd om in de stad carnaval te gaan vieren met nog wat andere meiden. Gezellig even wat gegeten en Sangria gedronken.

Vanmorgen zijn wij nog naar El Rastro geweest in La Latina. Een super grote markt met onwijs veel verschillende kraampjes. De een met nog meer troepjes dan de ander. Erg leuk om even rond te struinen. Wel aan te raden om een beetje op tijd te gaan want het is anders heel erg druk.

Nu ga ik stoppen, want de wasmachine is klaar

Hasta Luego!






  • 11 Februari 2013 - 18:58

    Rosan:

    Klinkt allemaal erg leuk meiden!
    Geniet er lekker van, maar dat moet wel lukken denk ik.
    Succes met wasjes draaien, haha! :p
    Liefs, Rosan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 16 Jan. 2013
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 3370

Voorgaande reizen:

26 Januari 2013 - 13 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: