Beter laat dan nooit - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Nienke - WaarBenJij.nu Beter laat dan nooit - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Nienke - WaarBenJij.nu

Beter laat dan nooit

Door: Nienke

Blijf op de hoogte en volg Nienke

28 Maart 2013 | Spanje, Madrid

Het is alweer even geleden dat ik wat heb geschreven, daarom nu maar weer even een reisverslag.

De afgelopen weken zijn we weer lekker op pad geweest om dingen te zien en ontdekken in het helaas regenachtige Madrid.

Een van deze dingen was het stadje Toledo, dat ligt een uurtje rijden ten zuidwesten van Madrid. Het is het oudste stadje van Spanje en ontzettend leuk om lekker rond te lopen en dingen te bekijken. Samen met Mandy ben ik nog de ‘Catedral de Santa Maria’ in geweest, en ook hebben wij de toren ervan beklommen. Het was onwijs groot en indrukwekkend om te zien.
Na deze gezellige middag wilden wij in Madrid wat gaan eten bij een flamenco show. Helaas, we stonden voor een dichte deur. Maar, we hebben wel gegeten in een soort tapas restaurantje dichtbij Sol, was heerlijk!

Ook ben ik nog met Eva, Mandy en Lynn naar het park ‘Casa de Campo’ geweest. Dit is echt gigantisch groot! We waren er lekker even aan het wandelen tot we een eindje verderop allemaal mensen op een kluitje zagen staan. In eerste instantie dachten we dat het een sport activiteit zou zijn maar toen we dichterbij kwamen liepen er allemaal mensen in middeleeuwse kleding rond. Ze waren aan het larpen! We hebben hier een paar uurtjes lekker in de zon genoten en de mensen bekeken, kostelijk vermaak. Dus na daar een tijdje zo te hebben gezeten en te hebben geproefd van de larp sfeer zijn wij vertrokken naar het Belgische frituur. Wat hebben we daar heerlijk frietjes gegeten, oja en ik had ook nog een bamihap, jammie!

Verder heb ik nog wat rondgelopen door Madrid, lekker van het zonnetje genoten en natuurlijk een siëstaatje gehouden. Lynn heeft hier nog een avond een filmpje gekeken en we zijn naar school geweest.

Samen met Eva ben ik afgelopen zondag naar Temple de Debod geweest, dit is een Egyptische tempel uit de 4e eeuw. Deze is in de jaren ’90 naar Madrid gebracht als dank voor de Spaanse ingenieurs die oude monumenten hadden gered nadat een gebied overstroomde.
Erg mooi om te zien, maar ook onwerkelijk dat dit midden in zo’n wereldstad als deze staat. Toen we naar buiten kwamen pieste het ineens van de regen, dus hebben we nog wat boodschapjes gedaan en zijn we vervolgens huiswaarts gekeerd.

Oja, afgelopen dinsdag hebben wij de match tussen Real Madrid en Manchester United gekeken in een Irish Pub. Met eva heb ik toen een wedje gelegd om wie er zou winnen. Natuurlijk won Real Madrid en heb ik de bus Pringles gewonnen, dat voelt pas goed!

En verder hebben we natuurlijk rondgeslenterd, lekker gegeten, borreltjes gedronken en af en toe nog even gestudeerd 

P.s.
Dit verslag is eerder geschreven, maar ik was het vergeten online te zetten.......

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nienke

Actief sinds 16 Jan. 2013
Verslag gelezen: 994
Totaal aantal bezoekers 3371

Voorgaande reizen:

26 Januari 2013 - 13 April 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: